سینی کابل یکی از قطعات اصلی است که برای پشتیبانی از کابل های برق استفاده می شود. این محصول پرکاربرد با مجهزترین تجهیزات مکانیکی طراحی و تولید شده است.

دستگاه های سینی کابل می توانند فرآیندهای ساخت سینی مانند برش، پانچ و خمش را با بالاترین دقت و کیفیت انجام دهند.

امروزه بسیاری از شرکت های صنعتی استانداردهایی را برای راه اندازی خطوط تولید سینی کابل تعریف کرده اند و دستگاه ها و ماشین آلات مدرن و مجهز بکار می برند.

این مقاله به معرفی ساختار کلی دستگاه سینی کابل و همچنین مشخصات فنی آن می پردازد. بنابراین، اگر می خواهید با دستگاه سینی کابل و مشخصات فنی آن آشنا شوید و در مورد این تجهیزات بیشتر بدانید، با ادامه این مقاله همراه باشید.

ظرافت و دقت بالا دستگاه ساخت سینی کابل

دستگاه سینی کابل ورق های گالوانیزه را برش داده و خم می کند و به کابل های برق با امنیت بالا اجازه می دهد تا بدون آسیب در سطح سینی قرار بگیرند.

همانطور که می دانید، فلز در حین پردازش می تواند خورده و تیز شود که باعث آسیب به کابل های دارای غشای پلیمری می شود.

این قابلیت خم شدن بسیار دقیق و ظریف را بدون نیاز به چسباندن فنجان به یک سطح فراهم می نماید.

بنابراین، یک سینی کاملا صیقلی و صاف به دست خواهید آورد. لبه های صاف سینی همچنین ایمنی و راحتی را برای تکنسین های عملیاتی هنگام کار و نصب سینی افزایش می دهد.

پانچ منظم صفحات فولادی

پس از برش ورق های کربن فولادی، آنها را با استفاده از دستگاه سینی کابل پانچ یا پانچ می کنند. این دستگاه ها در خطوط تولید کاربرد فراوانی دارند.

اساساً پانچ به دلایل مختلفی از جمله ایجاد جریان هوا در محفظه سینی کابل برای کاهش دمای داخلی انجام می شود.

بنابراین، حتی اگر کابلی که دارای جریان زیادی است گرم شود، آسیبی نمی بیند.

ماشین آلات تولید سینی کابل سوراخ های بیضی شکل را به صورت موازی و با دقت بالا ایجاد می کنند.

این پانچ ها نه تنها در سطح مقطع سینی، بلکه در دیواره های سینی نیز وجود دارد. با این حال، درپوش‌هایی که روی سینی‌ها قرار می‌گیرند پانچ نمی‌شوند، که محافظت فیزیکی ایده‌آلی برای کابل‌ها ایجاد می‌کند.

با دستگاه سینی کابل و مشخصات فنی آن آشنا شوید
با دستگاه سینی کابل و مشخصات فنی آن آشنا شوید

مشخصات فنی دستگاه تولیدکننده سینی کابل

دستگاه ساخت سینی کابل می تواند ورق هایی از عرض 100 میلی متر تا 600 میلی متر را در خود جای دهد. البته برخی از مدل ها می توانند ابعاد بزرگ تری نسبت به این صفحات فولادی را در خود جای دهند.

این دستگاه ها توانایی تهیه سینی کابل را با سرعت تقریبی 10 تا 15 متر در دقیقه دارند.

به صورت مقطعی از 20 ایستگاه شکل دهی ورق فولادی تشکیل شده است.

جنس غلتک این دستگاه از با کیفیت ترین فلز روکش کروم ساخته شده است. غلتکی با سختی و دوام بالا می باشد.

جنس شفت دستگاه فولاد کربنی با چگالی بالا است.

کلیه فرآیندهای برش از طریق سیستم هیدرولیک انجام می گردد.

جنس چاقوی برش یا کاتر دستگاه بسیار سفت بوده و در حین کار دچار شکستگی و خوردگی نمی گردد.

قدرت ایستگاه هیدرولیک دستگاه تولید سینی کابل تا 7.5 کیلو وات می رسد. البته برخی از برندها قدرت هیدرولیک بیشتری دارند.

تمامی اجزای دستگاه سینی کابل توسط سیستم PLC کنترل می گردد.

بعضی از مدل ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند که کنترل دستگاه را آسان تر می کند.

امنیت بالای دستگاه تولیدکننده سینی کابل

دستگاه تولیدی سینی کابل گالوانیزه دارای ایمنی بالا با سیستم کنترل هوشمند می باشد. یک یا دو مهندس مجری برای نظارت و همراهی تجهیزات کافی است تا فرآیند کار طبق نقشه های دقیق انجام شود. نکته مهم این است که می توانید تنظیمات استاندارد صحیح را برای این دستگاه در نظر بگیرید.

به طور معمول، خروجی موتور نصب شده تقریباً 15.5 کیلو وات است. بنابراین، استفاده از شبکه برق سه فاز برای نصب ماشین آلات تولید سینی کابل که بتواند به طور کامل بهره وری ایده آل مورد انتظار شرکت های صنعتی را برآورده کند، ضروری است.

ولتاژ دستگاه از طرف دیگر حدود 380 ولت می باشد که در صورت تامین برق کافی آن را بسیار کارآمد می کند. از همه مهمتر برای عملکرد مناسب، تهیه سالن نسبتاً بزرگ توصیه می شود تا تولید و نگهداری قطعات با نظم بالایی انجام شود.

با دستگاه سینی کابل و مشخصات فنی آن آشنا شوید
با دستگاه سینی کابل و مشخصات فنی آن آشنا شوید

تهیه ورق گالوانیزه قبل از شروع تولید

همانطور که قبلا ذکر شد، سینی های کابل گالوانیزه گرم از ورق فولادی ساخته شده اند. برای اینکه بتوانید از دستگاه سینی کابل بر روی چارچوب استاندارد استفاده کنید، باید قبل از شروع کار ورق های گالوانیزه را تهیه کنید. این ورق ها قبل از ورود به دستگاه تولید سینی کابل در فرآیندی جداگانه با روی مذاب پوشانده می شوند.

بنابراین، وظایف ماشین آلات طراحی و ساخت سینی شامل برش، پانچ و خمش است. پس عملیات گالوانیزه خارج از این تجهیزات انجام می گردد. پوشش گالوانیزه گرم در فرآیند ماشینکاری آسیب نمی بیند.

در نتیجه می توان ورق های گالوانیزه را به راحتی بین غلتک های دستگاه های سینی کابل قرار داد. نمونه دیگری از این ماشین ها قابلیت ایجاد اتصالات سینی کابل است. این اتصالات یکی از بخش های اصلی ایجاد شبکه های کابل کشی با فرآیندهای مختلف تولید می باشد.

طراحی و ساخت سینی کابل در کاوه

تولیدی کاوه با استفاده از مجهزترین و مدرن ترین تجهیزات و تجهیزات ساخت سینی کابل همواره در تلاش است تا محصولاتی استاندارد، باکیفیت و ایده آل به بازار عرضه می شود. این شرکت علاوه بر سینی کابل، نردبان کابل و لوله های فولادی برق را نیز طراحی و تولید می کند.

علاوه بر اینها، ما می توانیم متنوع ترین انواع اتصالات مورد استفاده برای ساخت شبکه های کابلی را ارائه دهیم. کارشناسان این مرکز طی مشاوره اطلاعات فنی دقیق و کاملی را ارائه می دهند. بنابراین مشتریان عزیز می توانند با دانش و جزئیات کافی قطعات مورد نیاز خود را خریداری کنند. لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

با دستگاه سینی کابل و مشخصات فنی آن آشنا شوید
با دستگاه سینی کابل و مشخصات فنی آن آشنا شوید

برای مشاوره یا خرید انواع سینی کابل و اتصالات و متعلقات آن می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس بگیرید. همچنین برای خرید اینترنتی انواع محصولات کاوه به سایت sinicablekaveh.ir مراجعه کنید.

ما تولید کننده انواع سینی کابل و اتصالات و متعلقات آن با برند کاوه هستیم، پس برای خرید مستقیم و بدون واسطه و برخورداری از تخفیفات ویژه با ما در تماس باشید.

09125557081

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *