برای نصب نردبان کابل از کنار دیوار و یا مسیرهای عمودی مانند رایزرها ، میتوان از انواع اتصالات گالوانیزه استفاده نمود.

پایه های دیواری که انواع مختلفی دارند از جمله اتصالاتی هستند که جهت نصب ​نردبان کابل می بایست از آن استفاده نمود، انواع براکت ​ها ( نگهدارنده های دیواری و یا سقفی ) یک نمونه از این قبیل می باشند.

جهت انتقال نردبان کابل از زیر سقف می توان از پایه های سقفی استفاده کرد، این پایه ها با توجه به موقعیت و ارتفاع سقف می توانند فاصله های مختلفی را از سقف داشته باشند و بنا به شرایط مختلف کاری میتوان از آن استفاده کرد.

پایه های سقفی خود از دو بخش بیس پلیت و ستون تشکیل شده اند که ضخامت بیس پلیت معمولا کمی بیشتر از ضخامت ستون u شکل پایه سقفی است.

معمولا جهت قرارگیری ​نردبان ها  بر روی پایه سقفی از براکت ​افقی استفاده می کنند و براکت را با پیچ و مهره فنر دار به ستون u  شکل محکم می نمایند و سیستم محافظ سیم و کابل را برروی آن قرار می دهند.

جهت اتصال دو شاخه ​نردبان کابل به یکدیگر از رابط ​مستقیم ( کانکتور ) استفاده می گردد که معمولا به صورت رابط بغل بند که به صورت زوجی استفاده می گردند ، ساخته می شود و با استفاده از پیچ و مهره و واشر به نردبان کابل متصل می شوند.

اتصالات نردبان کابل گالوانیزه

همچنین در محل های تقاطع ​نردبانها، به طور مثال در گوشه ها یا مواردی که از سقف به پایین هدایت می شود از زانوی 90 درجه و یا زانوی 45 درجه  استفاده می گردد.

زانوی های 90 درجه نردبان خود به دو نوع زانوی 90 درجه عمودی و زانوی 90 درجه افقی تقسیم می گردند.

زانوی 90 درجه عمودی نیز خود به دوبخش زانوی 90 درجه عمودی بیرونی و زانوی 90 درجه عمودی درونی تقسیم می گردد.

در مواردی که نیاز به انشعاب ​نردبان وجود دارد ، ازسه راهی ​ها و یا چهار راهی استفاده میگردد.

دربعضی موارد نیز در جهت کم کردن عرض نردبان به دلیل کاهش تعداد کابلها و صرفه جویی اقتصادی و شکل ظاهری بهتر و یا بالعکس افزایش سطح مقطع آن از تبدیل نردبان کابل استفاده می گردد.

هنگام اتصال نردبان و ملحقات آن به یکدیگر، این کار به راحتی و تنها با استفاده از پیچ و مهره امکان پذیر است .

تصاویر کلیه اتصالات ذکر شده دراین مطلب در کاتالوگ محصولات این شرکت که در سایت آپلود شده است، قابل ملاحظه می باشد.

معیار انتخاب نردبان کابل

نردبان کابل جزء سیستم های پشتیبانی برای کابل ها و سیم های برق و فناوری ارتباطات است.

یک سیستم نردبان کابل از کابلهای قدرت و سیگنال پشتیبانی می کند، همچنین از کابل های برق و سیگنال محافظت می کند و به دنبال ارتقاء ، گسترش، پیکربندی و یا انتقال شبکه ها و محافظت از آنها می باشد.

اکثر این سیستم ها باز هستند و اجازه از دست دادن حرارت را به صورت کارا و دسترسی آسان به قطعات و جایگزینی و تعمیرات را می دهند.

اگر چه به طور معمول ​نردبان کابل از سقف معلق و یا به دیوار نصب شده است، اما برخی از سیستم های نردبان مناسب برای استفاده های زمینی هستند.

سیستم های نردبان کابل جایگزینی مناسب برای انتقال  سیم و کابل های برق در درون لوله های فولادی برق می باشند که به طور کامل سیم و کابل را احاطه کرده و امکان دسترسی ساده به آنها را نمیدهد.

معیارهای اصلی انتخاب نردبان کابل:

–  نوع و تعداد کابل های پشتیبانی شده

–  شرایط محیطی: آیا کابل در معرض شرایط هواشناسی سخت و یا ساختمان قرار می گیرد؟

–  حساسیت به خوردگی

–  وزن کابل نصب شده

–  شعاع خمش کابل و نردبان کابل

–  آزادی ورودی / خروجی کابل: چگونه کابل در طول نردبان اجرا خواهد شد؟

–  سهولت نصب

–  بسط پذیری:  آیا می توان نردبان کابل های دیگررا به راحتی اضافه کرد؟

–  مقدار گرمای تولید شده

–  طول پشتیبانی دهانه های نردبان

عمدتا در مسیرهای عمودی و یا در شرایطی که کابلها گرمایش زیادی ایجاد می کنند که ممکن است به کابلهای دیر آسیب برسانند ، بهتر است از نردبان کابل به جای سینی کابل استفاده گردد.

محصولات مرتبط:

سینی کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *