لوله مانیسمان در رده ۴۰ و رده ۸۰ دو نمونه از کاربردی ترین نمونه های این لوله می باشد. شاید برایتان سوال باشد که به چه دلیل از اصطلاح رده ۴۰ و رده ۸۰ استفاده می شود، اشاره به این کلمه در واقع نشان دهنده ضخامت لوله مانیسمان می باشد. این مقیاس با توجه به استانداردهای تعیین شده در کشور آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه در سرتاسر جهان از این مقیاس استفاده می شود. در هنگام خریداری لوله مانیسمان اشاره رده از اهمیت زیادی برخوردار است، در غیر این صورت شما نمی توانید نمونه مناسبی از این محصول را خریداری کنید. شما می توانید چهار رده ۱۰، ۴۰، ۸۰ و ۱۶۰ را برای لوله های مانیسمان مشاهده کنید. برای خرید انواع سینی کابل به فروشگاه سینی کابل کاوه مراجعه نمایید.

تفاوت لوله مانیسمان در رده ۴۰ و رده ۸۰

تفاوت اصلی این رده از لوله های مانسمان در ضخامت آن ها می باشد لوله مانیسمان در رده ۸۰ ضخیم و لوله مانیسمان در رده ۴۰ ضخامتی استاندارد دارد. اما توجه داشته باشید که مواد و متریال های استفاده شده برای ساخت این دو لوله کاملاً یکسان می‌باشد. همچنین هیچ روش اضافه در حین تولید آن ها به کار گرفته نخواهد شد. از آنجا که لوله مانیسمان رده ۸۰ ضخامت بیشتری دارد از مقاومت و ماندگاری بیشتری نیز برخوردار است اما لوله مانیسمان رده ۴۰ مقاومت کمتری نسبت به رده ۸۰ دارد.
اگرچه شما می توانید برای فعالیت های گوناگون در صنایع ساختمان سازی از هر دو این رده استفاده کنید اما به کارگیری لوله مانیسمان رده ۴۰ در این فرآیند مناسب تر خواهد بود و امروزه بسیاری از مهندسان و کارشناسان ساختمان سازی برای طراحی سیستم های گوناگون در آپارتمان از لوله مانیسمان رده ۴۰ استفاده می کنند. در شرایطی ممکن است رده ۸۰ این لوله نیز برای صنایع ساختمان سازی استفاده شود و این انتخاب با توجه به نوع آپارتمان و کاربردهای مورد نیاز از آن متفاوت خواهد بود.

منظور از لوله مانیسمان رده ۴۰ و رده ۸۰ چیست؟

همانطور که در قسمت قبل هم گفتیم کارشناسان برای شناسایی راحت‌تر گرید های مختلف لوله مانیسمان و انتخاب نمونه مناسبی از آن این لوله ها ان را در طبقه بندی های مناسبی قرار داده اند. لوله مانیسمان رده ۴۰ و لوله مانیسمان رده ۸۰ دو نمونه از گریدهای لوله مانیسمان هستند، که استفاده‌های گسترده‌ای در صنایع گوناگون از آن ها می‌شود.
لوله مانیسمان رده ۸۰ نسبت به رده ۴۰ ماندگاری و استحکام بیشتری دارد. با توجه به این موضوع برای مصارفی که کیفیت و ماندگاری لوله در آن از اهمیت زیادی برخوردار است استفاده از لوله مانیسمان رده ۸۰ گزینه مناسبی خواهد بود.اگرچه تمامی گریدهای لوله مانیسمان به دلیل عدم وجود درز در ساختار خود از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند، اما میزان این مقاومت در انواع گرید ها با توجه به ضخامت آن متفاوت خواهد بود، زیرا در شرایطی نیاز نیست تا شما از یک لوله ضخیم استفاده کنید به همین دلیل می‌توانید رده های پایین تری از لوله مانیسمان را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

انواع لوله مانسیون و تفاوت آن ها
انواع لوله مانسیون و تفاوت آن ها

یکی از اصلی ترین تفاوت های لوله مانیسمان در رده ۴۰ و رده ۸۰ قیمت این دو محصول می باشد، از آنجا که ضخامت رده ۸۰ بیشتر از رده ۴۰ است قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت، زیرا برای ساخت لوله های ضخیم تر متریال ها و مواد بیشتری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
توجه داشته باشید در هنگام خریداری لوله مانیسمان ‏رده آن از اهمیت زیادی برخوردار است و شما باید نیازمندی خود را با توجه به طبقه بندی لوله های مانیسمان در گرید های مختلف برطرف سازید.
اگرچه امروزه کارشناسان فعال در مراکز فروش این محصولات می‌توانند با توجه به نیازمندی شما نمونه مناسبی از این لوله ها را به شما معرفی کنند اما توجه داشته باشید که قبل از خرید بهتر است اطلاعات خود را در زمینه انواع گریدهای لوله مانیسمان و کاربرد های این محصولات افزایش دهید. در حال حاضر فروش اینترنتی انواع گریدهای لوله مانیسمان در شبکه ها و سایت های اینترنتی گسترش زیادی یافته است اما اگر قصد خریداری محصول با کیفیت و مناسب را دارید بهتر است خرید این محصولات را به صورت حضوری و پس از انجام بررسی های لازم انجام دهید.
شما می توانید برای پرداخت هزینه های کمتر و یا خریداری محصول با کیفیت به چند نمایندگی فروش این محصولات در سطح شهر سری بزنید تا بتوانید با مشاهده محصولات بیشتر و اطلاعات دقیق تر نمونه مناسبی از این محصولات را تهیه نمایید.

معرفی لوله مانیسمان در رده ۴۰ و رده ۸۰

اگر شما اطلاعات کاملی در رابطه با انواع گرید های لوله مانیسمان نداشته باشید در هنگام خریداری این محصولات نمی توانید بدون انجام بررسی‌های لازم نمونه مناسبی از این محصولات را خریداری کنید.اگرچه ضخامت رده های لوله مانیسمان با هم متفاوت است اما بسیاری از افراد نمی توانند آن ها را از هم تشخیص دهند با توجه به این موضوع بهتر است در هنگام خریداری دقت زیادی به کار بگیرید. چنآنچه نمی دانید که کدام یک از انواع گریدهای لوله مانیسمان برای نیازمندی شما مناسب است می‌توانید مقدار مناسبی از این لوله در گریدهای مختلف را تهیه کرده و پس از نصب آن نسبت به این موضوع اگاه شوید.
توجه داشته باشید که در هنگام خریداری لوله های مانیسمان علاوه بر ضخامت قطر لوله نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و در هنگام تولید این لوله ها قطر و ضخامت این محصولات را نسبت به هم تعیین می‌کنند. برای مثال در هنگام هدایت نفت و گاز استفاده از لوله های مانیسمان در پالایشگاه ها اهمیت زیادی دارد و این محصولات در قطر های بزرگتری استفاده می شود.

کاربرد لوله مانیسمان در رده ۴۰ و رده ۸۰

اصلی ترین کاربرد لوله مانیسمان در رده چهل استفاده از این محصول در صنعت ساختمان سازی می باشد و امروزه برای احداث شبکه های فاضلابی در بسیاری از آپارتمان ها استفاده از لوله مانیسمان در رده ۴۰ گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین گازکشی به بسیاری از آپارتمان ها با استفاده از این رده از لوله مانیسمان انجام می شود. ضخامت رده ۸۰ لوله مانیسمان نسبت به رده ۴۰ بیشتر می باشد اما برای ساخت نمونه از آپارتمان های ویژه استفاده از این رده از لوله مانیسمان نیز مناسب تر خواهد بود.
برای مثال در هنگام هدایت حجم بزرگی از فاضلاب به مخزن جمع‌آوری فضولات استفاده از لوله مانیسمان در رده ۸۰ بهتر از رده ۴۰ می باشد. در حال حاضر استفاده از رده های مختلف لوله مانیسمان برای ساخت بسیاری از داروها و مواد غذایی به چشم می خورد. همچنین در بسیاری از صنایع برای تولید محصولات و تجهیزات گوناگون که در هنگام ساخت آن ها نیاز به اعمال فشار و دمای زیاد می باشد استفاده از رده های مختلف لوله مانیسمان گزینه مناسبی خواهد بود.

کاربرد لوله مانیسمان در رده ۴۰ و رده ۸۰

یکی دیگر از اصلی ترین کاربرد انواع رده لوله مانیسمان در ساخت انواع کشتی زیردریایی فانوس دریایی و غیره می باشد، همانطور که می دانید لوله های مانیسمان در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند با توجه به این موضوع ساخت این تجهیزات از لوله مانیسمان کاملا مناسب خواهد بود.
امروزه بخش عظیمی از پالایشگاه های نفت و گاز با استفاده از لوله های مانیسمان ساخته شده اند، در بخش‌های مختلف این پالایشگاه با توجه به میزان فشار و نیز حجم نفت و گاز ورودی و خروجی به کارگیری رده های مختلفی از این لوله ها مشاهده می شود. معمولاً برای ساخت تجهیزات و آپارتمان هایی که در آن استحکام لوله از اهمیت زیادی برخوردار نیست به کارگیری لوله های درزدار و سایر انواع لوله های تولیدی مناسب خواهد بود زیرا برای خریداری و استفاده از لوله مانیسمان هزینه های زیادی مورد نیاز می باشد.

مقالات مرتبط:

نحوه نصب صفحه ستون و انواع بولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *