رابیتس یک شبکه فلزی است که دارای ظاهر های متفاوت و با ورق های ساده فلزی است، عمده مصرف رابیتس ها در صنعت ساخت و سازی است و این ورق مشبک بیشتر برای انجام گچ کاری های سقف ها،سیمان کاری نما و نگه داری ملات ها برای انجام سنگ کاری استفاده می شود. از رابیتس ها برای پوشاندن بتن ها استفاده می شود سیمان و گچ و تیر آهن ها همگی با کمک رابیتس ها پوشانده می شوند.

کاربرد توری مرغی و رابیتس در سقف

توری های مرغی در حصار کشی، صنایع پروش حیوانات و ساخت لانه برای حیوان های کوچک، صنایع کشاورزی و نگهداری نهال های کوچک و گیاهان کوچک ،برای مقابله با حیوان ها، کاربرد دارد. در صنایع ساختمان سازی استفاده از توری مرغی در دور ستون ها ،در ساخت فرشینه ها کاربرد دارد.
توری مرغی در بالکن برای جلوگیری از ورود حیوانات و پرندگان به داخل بالکن،کاربرد دارد. توری های مرغی در زیر سقف سوله ها و انبار های بزرگ،روی ایزوگام برای جلوگیری از صدمه رسیدن به ایزوگام، هنگام کاشی کاری و همچنین استفاده از توری مرغی در پاسیو ها و.‌‌‌… کاربرد دارد.
رابیتس ها محصولی از فلزات هستند، که برای کار های تزئینی در صنعت ساختمان استفاده می شود.
رابیتس ها از گالوانیزه های سرد و گرم ساخته شده و از کشش عرضی و پرس ورقه های گالوانیزه تولید می شود. کاربرد رابیتس ها در دیوار و سقف های کاذب و نما سازی ساختمان ها، آرک ها و اوپن های آشپرخانه ها و آلمان های شهری، ترمیم ترک های ایجاد شده و سقف های شیروانی و ساخت آلاچیق ها و…. استفاده می شود. برای استفاده از رابیتس ها در سقف های ساده و بدون طرح و با استفاده از گچ می توان با کمک استادان ماهر انجام داد.

کاربرد توری مرغی و رابیتس در سقف

توری مرغی مزایا هایی مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش و زنگ خوردگی دارد، دارای قیمت مناسب و دارای وزن سبک و حمل و نقل راحت و آسان، دارای انعطاف پذیری بالا، ایجاد تهویه و مناسب برای پرورش گیاهان و نهال های کوچک و پرورش حیوانات و بهترین نوع برای انجام دادن حصار کشی زمین ها و…. می باشد.
برای خرید توری مرغی توجه کنید که رول توری مرغی، دارای کیفیت های استاندارد و کیفیت بالا و لازم را داشته باشد، چشمه های توری مرغی باید یکسان و کاملا بافت آن محکم باشد، ابعاد و وزن توری مرغی باید روی لیبل آن نصب شده باشد و هر رول توری مرغی باید باید با نایلون وکیوم شده باشد و بدون پارگی و در رفتگی سیم ها باشد، هنگام خرید توری مرغی، حتما به ابعاد آن توجه و دقت کافی را داشته باشید تا مطابق با نیازتان باشد.
توری های مرغی به دلیل مقاومت بالا یکی از بهترین انتخاب ها برای حصار کشی می باشد. مزایای رابیتس ها مانند در دسترس بودن مصالح و نیروی اجرایی و سرعت اجرای آن، دستمزد و مصرف گچ جهت نازک کاری زیاد و محدودیت آب و هوا در اجرای گچ کاری و…. می توان اشاره کرد.

بیشتر بدانید: خرید انواع سینی کابل

برای سقف کاذب توری مرغی مناسب است یا رابیتس

سقف های کاذب رابیتس، یکی از انواع قدیمی سقف های کاذب قدیمی می باشد و این نوع سقف کاذب را می توان در طرح های متفاوتی انجام داد. سقف کاذب رابیتس شامل توری های گالوانیزه و گچ کاری می باشد. سقف های کاذب رابیتس مزایایی دارد که شامل، در دسترس بودن مصالح و نیروی انسانی، قابلیت اجرای طرح های متنوع و سرعت اجرای نسبتا مناسب و سریع و معایب سقف کاذب رابیتس شامل وزن زیاد و دستمزد بالای گچ کار، مصرف زیاد مصالح مانندگچ، محدودیت شرایط آب و هوایی برای گچ کاری و احتمال ترک خوردگی لایه گچ به خاطر سرد و گرم شدن هوا و جاذب صدا نبودن سقف کاذب اشاره کرد.

برای سقف کاذب توری مرغی مناسب است یا رابیتس

میلگرد هایی هستند، که یا به تیر آهن و سقف جوش داده می شوند و یا اینکه از قبل درون سقف تعبیه شده بودند و پس از اتصال رابیتس ها به دیگر میلگرد ها جوش می خورند. برای بالاتر بردن تنوع و زیبایی ساختمان های اداری و یا خانگی از سقف کاذب استفاده می کنند. سقف های کاذب یک نوع از پوشش و یا روکش زیبا ساز بر روی سقف اصلی می باشد و باعث می شود،آن قسمت از مکان هایی که سقف آن ها زیبایی را لازم ندارد؛ یا به تناوب سیم کشی شده است پوشیده و ظاهر پسندیده تری شود.

تفاوت های توری مرغی و رابیتس
تفاوت های توری مرغی و رابیتس

سقف کاذب، در بین پوشش هایی قرار می گیرد که به صورت غیر بار بر طراحی و ساخته شده و در رابطه با این سقف موارد بسیار گسترده و مهمی وجود دارد. از بهترین مزایای این سقف ها می توان به قابلیت جا به جا شدن آن اشاره کرد و همین مورد باعث می شود که برتری بسیار زیادی را نسبت به بقیه سقف ها دارد.
انتخاب اشتباه سقف کاذب رابیتس موجب تراز ناصحیح، در مقاطعی پس از گچ کاری سفید کاری به چشم می خورد ،عدم اجرای ناصحیح جوشکاری و عدم استحکام سقف را در پی دارد و ممکن است سقف افت کند و یا لرزش داشته باشد.
انتخاب نادرست گچ سفید ،پرت زیاد مصالح و نادرست اجرا کردن تراز ها، فرو کش کردن گچ ها و پیچش طرح ها و قطعات هندسی، نامنظم اجرا شدن مقاطع هندسی ،عدم اجرای صحیح اختلاف سطح ها و عدم اجرای صحیح و صاف نبودن پشت نور مخفی ها و عدم رعایت امتداد اختلاف سطح ها را به وجود می آورد.
سقف کاذب های ام دی اف نیز زیباست، اما برای تاثیر گذاری بیشتر آن وجود سیستم نور پردازی را چند برابر می کند و نصب از لحاظ اقتصادی هزینه زیادی را در پیش دارد اما کسانی که توان مالی آن را ندارند می توانند از سقف کاذب های آلومینیومی، توری مرغی، استیلی، چوبی، پی وی سی، سقف های کاذب معرق ،سقف کاذب های معرب و سقف کاذب های آی گلس و… و هر کدام که در توان شما بود می توانید استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

لدر کابل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *