در عین حال که جعبه‌های تقسیم الکتریکی از جنس فولاد نرم ارزان‌ترین نوع هستند، اما سنگین‌ترین و آسیب‌ پذیرترین نوع جعبه تقسیم در برابر خوردگی نیز هستند. به این ترتیب، فقط باید از آنها در جای سرپوشیده یا در مکان‌های روباز که ساحلی نیستند و خورنده وجود ندارد استفاده شود.

جعبه تقسیم آلومینیوم

جعبه تقسیم آلومینیومی از وزن کمتری برخوردار است و نسبت به جعبه‌های تقسیم فولاد نرم از محافظت بهتری در برابر خوردگی برخوردارند. اما آلومینیوم به اندازه‌ی فولاد قوی نیست و در محیط‌های ناملایم ممکن است خوردگی اتفاق بیفتد.

جعبه تقسیم استیل ضد زنگ

جعبه تقسیم استیل ضد زنگ سخت‌تر و از لحاظ ساختاری قوی‌تر از آلومینیوم یا فولاد نرم است. جعبه تقسیم استیل ضد زنگ نیز در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. بزرگترین ایراد آن هزینه و وزن آن است. فولاد ضد زنگ بسیار گران و سنگین است. بنابراین لازم است که کاربری خود از جعبه تقسیم الکتریکی را ارزیابی کنید تا مشخص شود که آیا مزایای آن ارزش هزینه‌ی اضافی را دارد یا خیر.

جعبه تقسیم فولاد گرم

مزایای جعبه‌ تقسیم فلزی

معایب جعبه‌ تقسیم فلزی

جعبه تقسیم پلاستیکی (PVC)

جعبه تقسیم PVC با نام جعبه‌ی الکتریکی PVC نیز شناخته می‌شود. جعبه‌های تقسیم PVC (پلی وینیل کلراید) بسیار محبوب شده‌اند و این محبوبیت دلایل خوبی دارد. PVC سبک، ارزان و قوی است.

خرید سینی کابل

PVC ماده‌ای نارساناست. بنابراین اگر جعبه تقسیم PVC شما با سیم لخت، فیکسچر، یا سوئیچ برخورد کند (در صورت بروز خطا)، برق را هدایت نمی‌کند (رسانا نیست). به این دلیل نیازی نیست که جعبه‌های تقسیم PVC با پایه به زمین وصل شوند. به راحتی می‌توانید با سوراخ‌هایی در پشت یا طرفین جعبه تقسیم الکتریکی PVC آن را منگنه کنید. علاوه بر سبک بودن، نصب و کار کردن با جعبه تقسیم PVC بسیار آسان است.

مزایای جعبه‌ تقسیم PVC

معایب جعبه‌ تقسیم PVC

جعبه تقسیم ABS (پلاستیک)

جعبه تقسیم ABS به عنوان جعبه‌ی الکتریکی ABS نیز شناخته می‌شود. ABS (آکریلونیتریل-بوتادین استایرن) پلاستیک سخت، سفت، به راحتی قابل تنظیم، و کم هزینه است. بسیار شبیه PLC است و در مقایسه با موادی مانند فلز و فایبرگلاس بسیاری از مزایا و معایب آنها را داراست.

تفاوت‌های بین جعبه تقسیم الکتریکی PVC و ABS:

ABS می‌تواند در برابر دمای سردتر مقاومت کند و مقاومت آن در برابر ضربه اندکی بالاتر است.

PVC کمی ارزانتر است و مقاومتش در برابر اشعه ماوراء بنفش کمی بالاتر است.

ABS مقاومت شیمیایی مشابهی با PVC دارد. ABS مانند PVC ماده‌ای نارساناست. بنابراین، نیازی نیست که جعبه تقسیم ABS با پایه به زمین وصل شود.

مزایای جعبه‌ تقسیم ABS

معایب جعبه‌ تقسیم ABS

جعبه تقسیم فایبرگلاس

فایبرگلاس همچنین به عنوان پلاستیک تقویت شده با شیشه (GRP) یا پلاستیک تقویت شده با فیبر (GFRP) نیز شناخته می‌شود. بنابراین، ممکن است این جعبه‌های تقسیم را با نام تجاری جعبه تقسیم GRP نیز ببینید.

فایبرگلاس (یا GRP) در طیف وسیعی از دماهای مختلف قوی، بادوام و پایدار است. از آنجا که فایبرگلاس نارساناست، نیازی نیست که جعبه‌های تقسیم الکتریکی فایبرگلاس با پایه به زمین وصل شوند (مانند جعبه تقسیم PVC و ABS).

جعبه‌های تقسیم الکتریکی فایبرگلاس “حد وسطی” بین جعبه تقسیم فلزی و جعبه تقسیم ABC / PVC است. به عنوان مثال، فایبرگلاس سبک‌تر از فلز است – اما از PVC و ABS سنگین‌تر است. تغییر آن ساده‌تر از فلز است – اما به آسانی PVC و ABS نیست. از PVC و ABS قوی‌تر است – اما به اندازه‌ی فلز قوی نیست. هنگام انتخاب جعبه تقسیم این مسئله را به خاطر بسپارید.

محفظه‌های فایبرگلاس معمولاً هنگامی انتخاب می‌شوند که به مقاومت زیادی در برابر مواد شیمیایی نیاز باشد. فایبرگلاس در برابر اسیدهای معدنی، اکساینده‌ها و مواد کاهنده، محلول‌های اسیدی، نمک و آب دریا، گریس‌ها، روغن‌ها، و برخی از انواع الکل مقاوم است.

ترمینال‌های جعبه تقسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *