از براکت ها و گیره های نگهدارنده برای محکم کردن نردبان کابل و سینی ها در تکیه گاه های افقی استفاده می شود. به دلیل اینکه امکان انبساط حرارتی وجود دارد، براکت ها و گیره ها به طور کلی در نردبان کابل یا سینی کابل ثابت نمی شود. نردبان کابل یا سینی ​را نباید مستقیماً روی سقف یا کف تاسیسات قرار داده شود. نردبان کابل و سینی باید به اندازه کافی از کف یا سقف با فاصله مناسب نصب شوند تا کابل ها از پایین نردبان کابل یا سینی ​ها خارج شود. اگر از سیستم ساپورت کانال برای این منظور استفاده می شود، کانال را مستقیماً به کف یا سقف نصب کنید و نردبان یا سینی را با استفاده از اتصالات توصیه شده توسط سازنده به کانال وصل کنید.

روش های آزمایش بار را برای تعیین بار کار ایمن مشخص می کند که می تواند توسط نردبان کابل و سینی پشتیبانی شود. بسته به اندازه دهانه این مقدار متغیر است. احتمالاً با کاهش اندازه دهانه انتهایی و موقعیت اتصالات، انواع مختلفی از آزمایش بار وجود دارد که می توان آن را بدست آورد. این امر به ویژه برای نصب نردبان های کابل و سینی کابل های مستقیم بسیار مهم است.

نصب براکت وها و انواع سیستم های نگهدارنده

پس از قرار گرفتن ساپورت ها در مکان مناسب، نصب نردبان کابل یا سینی را می توان آغاز کرد. در همه موارد لازم نیست که از یک سر اجرا شروع شود. اگر شرایط اجازه دهد می توان سیستم را به گونه ای تنظیم کرد که ابتدا اتصالات در موقعیت های مورد نظر قرار گیرند زیرا این امر به شما کمک می کند تا نصب و همچنین استحکام سیستم را به حداکثر برساند.

الزامات شروع نصب شاخه های سینی

برای شروع نصب، طول مستقیم شاخه سینی یا نردبان کابل را روی دو تکیه گاه قرار دهید تا انتهای طول مستقیماً روی تکیه گاه نباشد. اگر طول پشتیبانی برابر یا بیشتر از طول سینی و نردبان مستقیم باشد، برای این مرحله دو قسمت را باید با هم پیچ کنید.

طول مستقیم بعدی را در پشت تکیه گاه بعدی قرار داده و با یک جفت صفحه اتصال دهنده و اتصالات مربوطه با پیچ و مهره در داخل نردبان کابل یا سینی، آن را به قسمت قبلی وصل کنید ، مگر اینکه توسط سازنده چیزی دیگری در نظر گرفته شده باشد.

برای اطمینان از حداکثر دامنه استفاده از یک محصول و سایر شرایط لازم برای بازه های طولانی ، باید از داده های منتشر شده توسط سازنده استفاده شود. در مواردی که ممکن است بارهای دینامیکی خارجی وجود داشته باشد باید احتیاط ویژه ای شود.

در هنگام نصب گاهی اوقات ممکن است نیاز به نغییر در ساختار سازه باشد. باید اطمینان حاصل شود که کلیه تغییرات در نردبان و سینی های کابل فقط توسط تکنسین فنی انجام می شود.

ترمیم لایه گالوانیزه پس از نصب

نردبان های کابل یا سینی های کابل که پس از ساخت گالوانیزه گرم شده اند، پس از برش و سوراخکاری نیاز به ترمیم دارند. ترمیم روکش گالوانیزه معمولاً باید با رنگ غنی از روی انجام شود. سایر پوشش های محافظتی که برش خورده یا آسیب دیده اند باید با پوشش های سازگار ترمیم شوند. نصب سینی های عمودی در امتداد اتصالاتی که امکان انبساط عمودی در ساختار آنها وجود دارد مجاز نیست.

سینی ها نباید از حداقل اندازه مندرج در نقشه ها کوچکتر باشند باید اندازه آنها باید تعیین شده باشد. اگر مشخص نشده باشد ، باید اندازه سینی را محاسبه کرده و برای تأیید به مشاور ارائه دهید. حداقل اندازه قابل قبول برای سینی کابل باید 50 میلی متر باشد. در صورت لزوم از اتصالات انبساطی استفاده کنید.

انجام محاسبات مربوط به فشارهای مکانیکی

تمام محاسبات مربوط به کار سینی و ساپورت سینی که فشارهای مکانیکی قابل تحمل و افت را نشان می دهد باید در نظر گرفته شود.

از یک اتصال دهنده انعطاف پذیر می توان برای تهیه یک اتصال نیمه انعطاف پذیر استفاده کرد که در آن نردبان کابل مستقیم یا سینی کابل از سازه های جداگانه ای عبور می کند که حرکت نسبی بین آنها امکان پذیر باشد. هنگامی که از طول نردبان یا سینی ها در محل نصب برش داده می شود ممکن است از اتصال دهنده های قابل تنظیم افقی یا عمودی استفاده شود.

اتصالات، تغییر جهت یا عرض را تسهیل می کنند و محل تلاقی بین نردبان کابل مستقیم یا سینی کابل را فراهم می کنند. زانویی ، رایزر داخلی یا خارجی ، سه راهی مساوی یا نابرابر ، چهار راهی یا کاهنده نمونه هایی از این موارد هستند. بسته به نیاز ممکن است از این موارد استفاده شود.

شعاع نردبان کابل و اتصالات سینی کابل معمولاً با شعاع خمش و سختی کابلهای نصب شده روی نردبان یا سینی تعیین می شود. به طور معمول سازنده کابل حداقل میزان خم شدن را برای هر نوع کابل توصیه می کند. شعاع نردبان یا اتصالات سینی باید برابر یا بیشتر از حداقل شعاع خمش بزرگترین کابل نصب شده باشد.

نصب لوازم جانبی سینی کابل

لوازم جانبی مانند بست ها و درب برای عملکردهای تکمیلی مانند نگهداری کابل و غیره استفاده می شود. در یک نردبان یا سینی، جداکننده ها باید قبل از نصب کابل نصب شوند و سپس با استفاده از اتصالات محکم شوند.

درب های محافظ مکانیکی و محیطی برای کابل هایی که توسط نردبان کابل یا سینی حمل می شوند ، قابل بسته شدن یا تهویه هستند. سینی های کابل نصب شده روی سقف ها باید با استفاده از براکت های GI یا بلوک های بتونی پشتیبانی شوند. درب سینی کابل ها باید به صورت قابل برداشته شدن و پرتابل نصب شود.

برای مشاهده قیمت انواع سینی و نردبان کابل، اتصالات سینی و نردبان شامل رابط، زانویی و سه راهی و تبدیل ها با کلیک بر روی قیمت محصولات سینی کابل به صفحه مورد نظر وارد شده و از آن اطلاع حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط:

جدیدترین فناوری در تولید نردبان کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *