سیستم ساپورت تاسیسات بارگذاری متوسط از پرکاربردترین انواع ساپورت ها هستند که برای بارگذاری های متوسط و نسبتا سنگین طراحی شده اند. طراحی پایه ای این تیپ برای لوله های آتش نشانی و کانال های انتقال دود و همچنین تهویه هوا که با ضخامت های متفاوت و عرض متوسط و زیاد بوده است اما از آنها برای سیستم های انتقال آب و سیستم های گرمایشی و سرمایشی و همچنین تاسیسات روشنایی و الکتریکی بهره گرفته می شود.

ویژگی ها و مزایای سیستم ساپورت تاسیسات بارگذاری متوسط

1- کاهش هزینه های طراحی

2- قابلیت تنظیم باز و بسته کردن متعدد

3- استحکام و ثبات بسیار بالا

4- قطعات پیش مونتاژ شده جهت تسریع در نصب

5- قابلیت طراحی مدولار که نیاز به طراحی جزئی را حذف می کند

6- قابلیت استفاده در دامنه وسیعی از کاربردها

7- حذف سوراخکاری، جوش و رنگ

8- قابلیت ساخت سازه های سه بعدی

9- کاربری چند منظوره به طور همزمان (برق، تاسیسات و …)

10- قابلیت ارائه با پوشش های گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم

11- ظاهر تمام شده زیبا جهت کار در معرض دید

12- کاهش وزن چشمگیر سازه تا پنجاه درصد

13- کاربردهای ساپورت تاسیسات بارگذاری متوسط:

14- مناسب جهت استفاده در ساپورت های سبک تا متوسط برق و تاسیسات

15- قابلیت استفاده به عنوان ساپورت لوله های آب گرم (افقی و عمودی) که دارای حرکت ناشی از تغییرات دمایی می باشند

16- مناسب جهت استفاده به عنوان ساپورت لوله های آب شرب و همچنین پسآبهای صنعتی و یا فاضلاب های ساختمانی در حالت افقی و عمودی

17- ساپورت مناسب جهت مقاوم سازی قطعات الحاقی ساختمان (تابلو برق و … )

18- مناسب جهت استفاده برای ساپورت صفحات خورشیدی

19- ساپورت کانال های هوا

20- ساپورت لوله های آب سرد

21- ساپورت سینی های کابل

22- ساپورت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

23- ساپورت مناسب جهت سقف کاذب و سقف های سازه ای

سیستم ساپورت تاسیسات بارگذاری متوسط
سیستم ساپورت تاسیسات بارگذاری متوسط

سیستم ساپورت تاسیسات بارگذاری سنگین

تاسیسات وزن بالا دارای شرایطی خاص تر از باقی دسته بندی های تاسیساتی هستند و به همین دلیل برای حمل وزن این دسته باید از سیستم های نصب قوی و محکم برای اطمینان بالا استفاده کرد.

این تیپ از تاسیسات دارای عرض و طول زیاد و همچنین ضخامت های بالا بوده که معمولا در صنایع پتروشیمی و موتورخانه ها از آنها بهره گرفته می شود. این سیستم ساپورت تاسیسات از سیستم های اتصال سریع نیز بهره می برند که سرعت اجرا را بسیار بالا برده و استحکام بسیار خوبی دارند.

ویژگی ها و مزایای ساپورت تاسیسات بارگذاری سنگین

1- مقاومت بالا در برابر خوردگی

2- کاهش وزن سازه تا 50 درصد در قیاس با روشهای سنتی

3- عدم نیاز به سوراخکاری، جوشکاری و رنگ

4- انعطاف بسیار بالا

5- کاربردهای ساپورت تاسیسات بارگذاری سنگین:

6- ساپورت مناسب برای لوله های صنعتی و سینی کابل ها

7- کاربرد وسیع در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

8- ساپورت مناسب در رایزرها

انواع ساپورت لوله برق

سیستم های مختلفی را به عنوان ساپورت لوله می توان به کار برد. انتخاب سیستم مناسب باید با توجه به میزان بار اعمالی، شرایط محیطی، امکانات موجود و … انجام پذیرد.

یکی از ساده ترین سیستم های ساپورت لوله که می توان برای لوله هایی در نظر گرفت که از زیر سقف عبور می کنند، استفاده از سیستم انکرها است. بدین منظور با توجه به شرایط مختلف سازه از انکرهای مکانیکی و یا انکرهای شیمیایی مختلفی زیر سقف استفاده می شود.

درصورتی که از انکرهای شیمیایی استفاده شود، دو راد تمام رزوه که فاصله ی آن ها از یکدیگر به اندازه قطر لوله عبوری و یا اندکی بیشتر است در سقف کاشته شده و در قسمت پایین این دو راد به کمک مقاطع نبشی یا ناودانی به هم اتصال یافته و تکیه گاه مناسب برای عبور لوله ایجاد می کنند.

اگر از انکرهای مکانیکی استفاده شود (معمولا انکرهای HKV یا HKD)، این انکرها زیر سقف نصب می شوند به گونه ای که فاصله ی آن ها از یکدیگر به اندازه قطر لوله باشد. سپس زیر این انکرهای مکانیکی راد تمام رزوه بسته شده و مانند حالت قبل از نبشی یا ناودانی برای اتصال این رادها به یکدیگر جهت عبور لوله استفاده می شود.

البته سیستم های بهتری برای ساپورت لوله ها وجود دارد که در پروژه های بزرگتر کاربرد دارند. استفاده از مقاطع ناودانی، حلقه های مخصوص عبور لوله، مقاطع مخصوص برای باربری سنگین، آویزهای لوله و … تولید می شوند و در اندازه های مختلفی موجود هستند.

قیمت ساپورت مدولار و طراحی ساپورت های تاسیساتی

باتوجه به این که استفاده از محصولات با کیفیت بالا برای ساپورت های تاسیساتی بسیار مهم است، در صورت خرابی و نیاز به تعویض هزینه تمام شده افزایش قابل توجهی پیدا کرده و توجیه اقتصادی نخواهد داشت. به همین دلیل در مرحله برآورد قیمت حتما باید قیمت تمام شده و کیفیت با دقت کافی ارزیابی گردند.

در ارتباط با قیمت ساپورت های تاسیساتی باید به این نکته توجه نمود که بسیاری از این محصولات توسط گروه الکترو آرین صنعت™ با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و مواد اولیه مرغوب تولید می گردند و به مراتب قیمت و کیفیت آن ها بسیار مناسب می باشد.

برای اطلاع از قیمت دقیق ساپورت های تاسیساتی مختلف و همچنین مشاوره در ارتباط با انتخاب محصولات می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید سینی کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *