بارها در مقالات دیگر ذکر شد، سینی کابل یک سیستم پشتیبانی مکانیکی می باشد که می تواند کابل های الکتریکی مورد استفاده برای توزیع برق، کنترل و ارتباطات را پشتیبانی نماید.

به عبارت دیگر، این یک راه حل ایده آل برای اجرای مقادیر زیادی کابل برق یا داده در بالای سر یا زیر زمین است.

انواع سینی کابل شامل سینی کابل آلومینیومی، سینی کابل فولادی، سینی کابل فولادی ضد زنگ، سینی کابل نردبانی، سینی کابل PVC و غیره می باشد.

در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی ساده اما مفید در مورد سینی کابل PVC چیست و مهمترین ویژگی هایی آن در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

اهمیت کاربرد سینی کابل PVC در صنعت

PVC (پی وی سی) نوعی پلاستیک سخت می باشد که با افزودن روان کننده ها انعطاف پذیر و نرم می گردد.

کلمه PVC مخفف پلی وینیل کلراید بوده، نوعی پلاستیک با کاربردهای بی پایان می باشد. یکی از مهمترین مزایای پی وی سی این است که به راحتی مونتاژ می گردد و می توان آن را با هزینه کم تولید کرد.

بدین سبب بیش از 50 درصد PVC تولیدی در صنعت ساختمان استفاده می شود. سینی کابل پی وی سی یکی از محصولاتی است که به طور گسترده در سایت های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

سینی کابل PVC
سینی کابل PVC

اطلاعات لازم در مورد سینی کابل پی وی سی

کانال پی وی سی محفظه ای ساخته شده از پلی وینیل کلراید است. آنها معمولاً در مقطع مستطیل شکل هستند، با اضلاع قابل جابجایی در بالا و شکاف در طرفین، و برای محافظت، پوشاندن و سازماندهی سیم ها و کابل ها در کنترل پنل ها، تابلوهای توزیع، رک های شبکه و غیره استفاده می شوند.

از مزایای استفاده از پی وی سی برای سیم کشی تابلو می توان به عایق بندی کامل الکتریکی، سیم کشی سیستماتیک، ظاهر برتر و امکان ردیابی و تصحیح سریعتر خطاها اشاره کرد.

سینی کابل پی وی سی در سایزهای مختلف 50 * 80 – 60 * 150 – 60 * 200 و 60 * 250 تولید و به فروش می رسد.

سایر محصولات سینی کابل کاوه را ببینید: https://sinicablekaveh.ir

7 ویژگی مهم سینی کابل پی وی سی

1- سینی های کابل پی وی سی بهترین انتخاب برای پروژه ها در محیط های مرطوب یا خورنده است.

2- پی وی سی غیر خورنده است، در برابر مواد شیمیایی و محیط های مرطوب بسیار مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد.

3- مقاومت در برابر ضربه بالا تا 20 ژول (بسته به اندازه) دارد.

4- این نوع محصولات پی وی سی غیر قابل اشتعال، خود خاموش شونده، مقاوم در برابر شعله و از مقاومت عالی در برابر آتش برخوردار است.

5- وزن کم نصب، جابجایی و حمل و نقل آن را آسان می کند. برش، سوراخ کردن و اتصال آسان، با احتمال کمی آسیب کابل یا آسیب دست.

6- این یک سیستم کامل است که در نسخه های استاندارد یا تقویت شده با پایه های سوراخ دار یا بدون سوراخ موجود می باشد.

7- سازگار با محیط زیست بوده، این یک ماده 100٪ قابل بازیافت، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر شیمیایی می باشد. پی وی سی در طول تولید به انرژی بسیار کمی نیازمند است.

مهمترین ویژگی هایی سینی کابل PVC چیست
مهمترین ویژگی هایی سینی کابل PVC چیست

از سینی کابل PVC در کجا می توان استفاده کرد؟

سینی های کابل PVC برای استفاده در محیط های زیر مناسب هستند.

مرطوب و شور مانند :

سینی کابل PVC چیست و مهمترین ویژگی هایی آن
سینی کابل PVC چیست و مهمترین ویژگی هایی آن

محیط های صنعتی مانند :

در فضاهای تجاری :

در داخل یا خارج از منزل و در فضای باز نصب می شود.

فرق بین سینی کابل پی وی سی و سینی کابل فلزی

یکی از مزایای سینی کابل پی وی سی این است که مقاومت، استحکام و پایداری لازم را دارد و در برابر بخارات اسیدی و شیمیایی، محیط های بیرونی، رطوبت بسیار مقاوم است و به مرور زمان زنگ نمی زند یا خورده نمی شود.

سینی کابل پی وی سی برای استفاده در محیط های صنعتی و مکان های صنعتی ساخته شده است، نصب بسیار آسان و سریعی دارد و ظاهری زیبا و شیک به تاسیسات برقی و ساختمانی می دهد.

جنس پی وی سی کابل دارای ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فردی است، به عنوان مثال پی وی سی تا 20 درجه حرارت را تحمل می کند و غیر قابل اشتعال می باشد.

همچنین تنوع قطعات و تجهیزات اتصال دهنده باعث سهولت در نصب و استفاده می شود.

استفاده از سینی های پی وی سی به امکانات شما ظاهری زیبا و تمیز می بخشد.

از طرف دیگر سینی های کابل فلزی مستعد پوسیدگی، زنگ زدگی و خوردگی در برابر رطوبت، اسیدها و بخارات شیمیایی هستند که نیاز به تعویض یا نوسازی در مدت زمان کوتاهی دارند و در نتیجه هزینه و زمان بیشتری را از دست می دهند. .

در نتیجه

انتخاب سینی کابل پی وی سی علاوه بر ویژگی ها و تعاریف فوق، پشتیبانی خوبی برای کابل ها فراهم می کند، زیرا نارسانا و در نتیجه ایمن تر است.

دلیل این امر به دلیل نوع پلیمری بکار رفته در ساخت آن است، زیرا پلیمرها کاملاً نارسانا هستند و هیچ جریان الکتریکی ندارند.

برای مشاوره و خرید سینی کابل با کارشناسان مجموعه سینی کابل کاوه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *