نحوه اجرا و نصب سینی کابل روی دیوار و سقف یکی موضوعاتی مهمی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

سینی کابل یکی از سازه های مهم برای نگهدارنده کابل ها می باشد که کاربرد فراوانی دارد. در واقع این نوع سازه ها بخشی از سیستم پشتیبانی تاسیسات هستند.

اما نحوه صحیح نصب سینی کابل بسیار مهم است و مهندسان باید استانداردهای لازم را بدانند تا اطمینان حاصل شود که نصب به درستی در محدوده های شناخته شده انجام می شود.

اگر می خواهید نکات مهم مربوط به نصب سینی کابل در زیر سقف، روی سقف و دیوار را بدانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نصب سینی کابل روی دیوار و سقف

میزان فاصله ساپورت سینی کابل

در سرتاسر مسیر سیم کشی، سینی کابل باید روی تکیه گاه قرار گیرد که در زیر سقف، به صورت عمودی یا روی دیوار نصب شده و در پایین سقف روی دیواره های رایزر قرار دارد. فاصله پشتیبانی سینی کابل بسیار مهم است.

بیشترین فاصله بین ساپورت سینی کابل و حتی در بسیاری از موارد که بار روی سینی کابل زیاد است نباید از یک و نیم متر بیشتر باشد.

در صورتی که اگر تعداد کابل های داخل سینی بیشتر از حد استاندارد باشد، در صورتی که سینی کابل در زیر سقف نصب شده باشد، فاصله ساپورت سینی کابل باید کمتر در نظر گرفته شود.

ابتدا پس از در نظر گرفتن مسیر سینی کابل، یک ساپورت سقفی روی سقف نصب شود و سپس سینی کابل روی ساپورت قرار داده شود و پیچ و مهره های آن محکم شود.

نصب سینی کابل روی دیوار

در اکثر از مراحل نحوه نصب سینی کابل، این سینی ها باید بر روی دیوار نصب گردد.

نصب سینی کابل روی دیوار باید مطابق با استانداردها باشد.

به این ترتیب ساپورت دیواری که اندازه آن به اندازه سینی کابل می باشد باید با رول پلاک به دیوار ثابت شود.

سپس یک سینی فلزی در بالای آن قرار می گیرد و در آخر یک سینی کابل با پیچ و مهره به پایه آن متصل می شود تا سینی کابل در جای خود محکم شود.

این روش نصب سینی کابل روی دیوار وضعیت مطلوبی می باشد که سینی استیل‌ها از کنار دیوار عبور کرده و اتصالات مشکلی نخواهد داشت.

نصب سینی کابل روی دیوار و سقف

نصب سینی کابل در زیر سقف و روی سقف

تا اینجا نحوه نصب سینی کابل روی دیوار برای شما توضیح داده شد.

اما ممکن است برخی از برقکارها بخواهند سینی کابل را روی سقف نصب کنند که در این صورت باید از آویز سقفی استفاده کرد.

به این ترتیب تکیه گاه سقف L شکل باید به سقف متصل شود و سینی ها روی لبه بیرونی آن نصب گردند.

اگر قرار است سینی کابل زیر سقف نصب شود، جهت نصب سینی کابل در زیر سقف باید یک ساپورت در مسیر سینی کابل نصب شود و سپس سینی کابل روی ساپورت قرار داده شود و با پیچ مهر ثابت شود.

جهت اتصال دو سینی کابل باید از کانکتورهایی استفاده کرد که در کنار هم قرار گرفته باشند و هیچ گونه جدا شدن و پارگی در آنها وجود نداشته باشد.

در طول مسیر سینی کابل اگر بخواهید مسیر سینی کابل را تغییر دهید باید از زانویی استفاده شود، این زانویی ها تنوع دارند و در انواع مختلف در بازار موجود می باشند.

نصب سینی کابل روی دیوار و سقف

رایج ترین تجهیزات برای نصب سینی کابل 

برای نصب سینی کابل باید از ابزارهای مختلفی استفاده گردد. رایج ترین ابزارها معمولاً شامل موارد زیر است:

سخن پایانی

سینی کابل یکی از سیستم های پشتیبانی تاسیسات است که در مراحل مختلف برق رسانی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه نصب سینی کابل بسیار مهم است، زیرا اگر این نصب به صورت استاندارد انجام نشود، ممکن است مشکلات عمده ای در اتصالات ایجاد شود.

هنگام سیم کشی سینی کابل، باید به فاصله ساپورت سینی کابل توجه کنید. اگر این فاصله به درستی رعایت نشود، کابل ها دچار مشکل می گردند.

جهت نصب نصب سینی کابل روی دیوار، نصب سینی کابل زیر سقف یا اجرای سینی کابل روی سقف باید به فاصله بین ساپورت‌ها بسیار دقت کنید.

در این مقاله سعی داریم به مهم ترین نکات در مورد نحوه استفاده از سینی کابل و استانداردهایی که باید به آنها توجه کنید اشاره کنیم.

در صورتی که شما مشتریان گرامی نیاز به دریافت اطلاعات در خصوص خرید انواع سینی کابل و نردبان کابل و ساپورت و …. نیاز به مشاوره دارید می توانید جهت راهنمایی با همکاران ما از واحد بازرگانی سینی کابل کاوه تماس حاصل فرمایید.

قیمت و خرید سینی کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *