این نوع لوله فولادی برق، که عمدتا به کمک رنگ در برابر زنگ زدگی مقاوم می شود را می توان در فضای داخلی بناها، در بتن، مورد استفاده  قرار داد. کارایی این لوله از قبیل لوله فولادی برق در ارتباط مستقیم با زمین و یا در جاهایی که در برابر نفوذ عوامل زنگ زدگی  و خوردگی شدید است مجاز نخواهد بود چون که باعث خوردگی لوله و نتیجه آن در خطر اتصال کابل قرار می گیرد.

 لوله فولادی قابل انعطاف با روکش پی وی سی (کاندوئیت فلکسیبل)

در مواردی که لوله فولادی برق از درز انبساط ساختمان می‌گذرد و یا برای متصل نمودن برق به موتور ها یا دستگاه هایی که فعالیت آنها با ایجاد لرزش همراه است می‌توان از لوله فولادی قابل انعطاف متناسب با نوع لوله کشی استفاده کرد. بیرون این نوع لوله برق باید دارای پوششی از لاستیک یا مواد مشابه جهت انعطاف باشد.

این لوله ها کاملاً عایق و از جنس PVC سخت می باشند. مقاوم بودن در مقابل مواد شیمیایی، استحکام مکانیکی، مقاومت در برابر زنگ زدگی، سبک بودن و ارزان بودن این نوع لوله ها از مزایای آن و عدم مقاومت در برابر حرارت و ضربه پذیری از معایب این لوله ها به شمار می آید. این نوع لوله ها بیشتر در زیر سقفهای بتنی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاندوئیت پلاستیکی (پی وی سی)

جعبه تقسیم فولاد نرم (گالوانیزه)

لوله برق پلی آمید

لوله برق پلی آمید از جنس پلاستیک نرم بوده و در حال حاضر ۶۵ درصد در ساختمان ها و سازه های سبک کاربرد دارد. لوله برق پلی آمید بسیار سبک و قابل انعطاف و از نظر قیمتی از تمامی لوله برق موجود در بازار پایین تر است. از معایب این لوله می‌توان شعله ور شدن آن را ذکر کرد.

لوله های پلی اتیلن

این لوله ها از لوله های خرطومی محکمتر و از لوله های پی وی سی نرم تر هستند. از این لوله ها در زیر سقف هایی استفاده می شود که هنگام بتن ریزی، لوله آسیب نمی بیند.

لوله های خرطومی پلاستیکی

این لوله ها کاملا عایق و از جنس پی وی سی هستند و در بسته های ۱۵ متری و ۲۵ متری در قطرهای مختلف در بازار موجود است. از این لوله در مناطق خشک و به صورت توکار استفاده میشود، انعطاف پذیری این لوله ها و ارزان بودن آن از مزایای آن و پایین بودن استقامت این لوله ها از معایب آن است.

لوله های خرطومی فلزی یا فلکسی

این نوع لوله ها که فلزی هستند و قابل انعطاف و به صورت روکار استفاده می شود و استحکام بالا از مزایای این لوله ها به شمار می آید.

سینی کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *